سامانه جامع

این راهنما جهت کاربران سامانه جامع تجارت ایران تهیه شده است تا بازرگانان محترم هنگام دریافت گواهی و توکن خود برای استفاده از گواهی امضای دیجتیال دچار مشکل نشوند.

نوع گواهی مورد استفاده برای تمام کاربران اعم از حقیقی یا حقوقی “گواهی شخص حقیقی مستقل” می باشد. با توجه به اینکه معمولا پنل کاربری سامانه جامع با کد ملی مدیرعامل می باشد بنابراین گواهی شخص حقیقی مستقل به نام وی صادر می شود. مطالعه بیشتر در سامانه جامع تجارت ایران سوال 25

مراحل اخذ گواهی امضا دیجیتال

1- در سامانه مرکز صدور گواهی میانی عام ثبت نام کنید. ثبت نام باید به نام کسی باشد که کاربری پنل سامانه جامع تجارت با کد ملی ایشان می باشد.

2-بعد از ثبت نام از سمت راست همان سامانه بخش ورود متقاضیان گواهی الکترونیکی با کد ملی و رمز عبوری که هنگام ثبت نام انتخاب کرده اید وارد صفحه کاربری خود شود.

3-بعد از ورود به سامانه از منوی سمت راست سامانه مرکز صدور گواهی میانی عام «ثبت درخواست گواهی الکترونیکی» را انتخاب کنید و نوع گواهی را مطابق توضیحات بالا انتخاب کنید. 

4-بعد از انجام مراحل ثبت نام پرداخت انجام دهید و کد رهگیری بگیرید.

5-توکن را خریداری نمایید خرید توکن k3

6-با مدارکی که آپلود کرده اید و توکن به نزدیک ترین دفتر ثبت نام به آدرس لیست دفاتر ثبت نام در سایت gica.ir مراجعه نمایید

7-گواهی انتخاب شده در مرحله ثبت نام را بر روی توکن خود دریافت نمایید.

8-توکن را به سیستم خود متصل نمایید و از نصب آن مطمئن شوید. علامت توکن باید کنار ساعت سیستم نمایش داده شود در غیر این صورت از درایور توکن در Mycomputer نسخه نصبی توکن را نصب نمایید.

9-نصب دستینه از آدرس دانلود    

 

 

اگر خواستید امتحان کنید مراحل را درست انجام داده اید سری به آدرس زیر در سامانه جامع تجارت ایران بزنید و در پایین صفحه لینک تست توکن را بزنید.

https://www.ntsw.ir/TokenHelper.aspx