توکن امضای دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟

توکن های USB دستگاه های سخت افزاری هستند که امنیت آنها با  استانداردهای بین المللی (FIPS) تامین می شود. گواهی های امضای دیجیتال ذخیره شده در توکن  را نمی توان در هر دستگاه دیگری کپی کرد.  بنابراین لایه امنیت دیگری برای احراز هویت شما فراهم می شود.

توکن ها مکانیزم سخت افزاری می باشد که برای اعتبارسنجی از طریق رمز عبور، استفاده می شوند و راهکاری برای  حل مشکل هک شدن به کاربر ارائه می دهند. به پورت USB کامپیوتر متصل می شوند. ویروس نمی تواند روی توکن های USB تأثیر بگذارد و گواهی دیجیتالی ذخیره شده همیشه امن است. طبق دستور اداره CCA ، از تاریخ 7 دسامبر 2013 ، کلیه گواهینامه های امضای دیجیتال کلاس 2 و 3 (DSC) با استاندارد  FIPS 140-2مجاز به صدور روی توکن می باشند.

گواهی روی توکن امضای دیجیتال صادر می شود و کاربر می تواند از آن برای ورود به سامانه هایی که نیاز به احراز هویت دارند استفاده کند. توکن برای اثبات هویت یک فرد به صورت الکترونیکی استفاده می شود.

توکن ها به صورت اتوماتیک، گواهی را در همان اولین ارتباط به کامپیوتر  به دستگاه منتقل می‌کند، به جز اطلاعاتی مانند کلید خصوصی و  رمز عبور که باید به‌طور دستی توسط کاربر وارد شود.

موارد استفاده از توکن امضای دیجیتال:

بنگاه های معاملات املاک (سامانه ایران املاک)

ثبت سفارشات خارجی (سامانه جامع تجارت ایران)

شرکت در مناقصه، مزایده و تامین کننده (سامانه تدارکات الکترونیکی دولت یا ستاد)

ارسال اظهارنامه های الکترونیکی (سامانه امور مالیاتی کشور)

و ….

برای خرید توکن K3 به لینک زیر مراجعه نمایید.

خرید توکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *